środa, 29 kwietnia 2020

Czwartek, 30 kwietnia - klasy VI a, b, c

Zadania dla poszczególnych klas:


VIa - ,,Nie bądź ludożercą" - piszemy list - 

        kontynuujemy temat z poprzedniej lekcji. 

Proszę przeanalizować swoje wypowiedzi pisemne, sprawdzić: ortografię, interpunkcję, budowę listu, powtórzenia. 




VIb - Części mowy - ćwiczenia

 

Dziś poćwiczymy wiadomości o częściach mowy.

Warto sobie przypomnieć fakt, że cz. mowy dzielimy na odmienne i nieodmienne! 


Zapraszam do wykonania ćwiczenia:


Teraz sprawdź - czy rozróżniasz odmienne części mowy!


Ostatnie ćwiczenie ma za zadanie sprawdzić Twoje wiadomości na temat nieodmiennych części mowy.




Jakie mieliście wyniki?

Mam nadzieję, że wysokie!! :) 

Jeśli nie, to zachęcam do przypomnienia sobie wiadomości o cz. mowy. 


PS Prace klasowe omówimy po weekendzie majowym. :) 

VIc - Omówienie pracy klasowej nr 3 - spotkanie online  z uczniami (godzina 9.30)




ŻYCZĘ WSZYSTKIM MOIM UCZNIOM SPOKOJNEGO WEEKENDU!!!






Losy Żydów w okupowanej Warszawie na podstawie pamiętnika Władysława Szpilmana - VIIIb -30 kwietnia



Zachęcam Was dzisiaj do przeczytania świetnego tekstu W. Szpilmana.



Podręcznik - str. 217-221.

Proszę o wykonanie zadań: 2a str. 220 (pisemnie w zeszycie).
4 str. 220 (ustnie).

Jeśli zainteresował Was ten tekst, polecam film:

Pianista (2002) - Filmweb




Zadanie dla chętnych!!!  6 strona 221 (Można przesłać na moją pocztę do jutra!)

Jak napisać opowiadanie? Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego - przypomnienie

wtorek, 28 kwietnia 2020

Temat: List od ludożerców - II lekcja - VIA, B, C - środa - 29 kwietnia

Dzisiaj będziemy pisać list, list do ludożerców! 


Uwaga! Proszę nie przepisywać wszystkiego!!

W zeszycie powinien się znaleźć tylko list, który będziecie pisać! 
Zachęcam do współpracy z koleżanką/kolegą! Napiszcie ten list wspólnie, porozmawiajcie, wymieńcie się swoimi pomysłami... 




Myślę, że wszyscy dobrze wiecie - kim są ludożercy.

Jeśli nie, to przypomnę :) 


Kim jest ludożerca?

To człowiek. 
To nowoczesny, cywilizowany ludojad. Tak naprawdę żywi się kanapką z szynką i pomidorkiem. 
Człowieka zjada w inny sposób – podgryzie dobry humor, ukąsi nadzieję, odgryzie kawałek radości.

Jaki jest ten człowiek?

  • Depcze słabszych – silniejszych nie ma odwagi.
  • Zgrzyta zębami – czy nastąpiono mu na odcisk?
  • Nigdy nie ustępuje, nie przesunie się na milimetr; był pierwszy.
  • Wykupi Ci wszystko przed nosem – na złość.
  • Zna tylko jeden zaimek – „mój” – on jest najważniejszy, nikt inny się nie liczy.



Bardzo proszę o wykonanie zadania:

Napisz list do ludożerców, przekonaj ich, by zmienili swoje (złe) postępowanie.



Najpierw jednak chciałabym przypomnieć Wam budowę listu.


(Muszę tu zaznaczyć, że w powyższym szablonie jest błąd! Od kilku lat PS piszemy bez kropki na końcu!) 

UWAGA!

Moje wskazówki:

Zwroty do adresata - Ludożerców - pisz wielką literą.

We wstępie określ temat listu - chęć nakłonienia ich do zmiany postępowania.

W rozwinięciu podaj argumenty - co złego robią, co przyniesie zmiana ich postępowania.

W zakończeniu wyraź nadzieję na to, że wysłuchają Twojej prośby.

Zwróć uwagę na: powtórzenia, ortografię oraz interpunkcję!


LIST powinien być czytelny, estetyczny i interesujący dla odbiorcy!!

Listy piszemy w zeszytach. Postarajcie się wykonać to zadanie do czwartku.



PS  W czwartek poproszę  tylko kilka osób o przesłanie tego listu na moją skrzynkę pocztową.
Wszyscy nie wysyłają tej pracy! :)


poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Temat: Listo do ludożerców - VIA,B, C, jak również Małgosia - wtorek - 28 kwietnia

Kochani!


Dziś poznacie piękny wiersz Tadeusza Różewicza  - ,,List do ludożerców"


Dlaczego piękny? 
Ponieważ niesie wiele mądrych treści, myślę, że jest to apel, do którego warto się odnieść w tych trudnych dla nas czasach!!




1. Wiersz ten znajduje się na stronie 316 w podręczniku, ja jednak zapraszam Was tutaj:

https://view.genial.ly/5e7f11545ad5150d93c9e4b9/presentation-list-do-ludozercow?fbclid=IwAR383wcJvnYk1sKEc__TDoA-8g6ZpRC5xKxKZiNBblhYTeSE55UgMzw8GYQ


2. W zeszycie wykonać należy tylko zadanie 4.

3. Dla chętnych uczniów jest dziś zadanie 6 (można nagrać sam głos lub filmik z dźwiękiem) - proszę o przesłanie materiałów na mój adres: kinga31b@gmail.com (najpóźniej w piątek).



Na koniec zapraszam wszystkich  do  odsłuchania i obejrzenia klipu do  tego utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=m1ey0dNdQ20

Epika - gatunki epickie - przypomnienie i utrwalenie wiadomości - wtorek 28 kwietnia - VIIIB

Dziś ćwiczenia przed jutrzejszym testem!


<iframe src="https://wordwall.net/embed/play/452/640/4828" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


<iframe src="https://wordwall.net/embed/play/459/865/6329" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe src="https://wordwall.net/embed/play/1014/237/923" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe src="https://wordwall.net/embed/play/891/152/730" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

niedziela, 26 kwietnia 2020

Materiały dla klasy VIa - poniedziałek - 27 kwietnia

Temat: Części mowy - ćwiczenia 


Dziś poćwiczymy wiadomości o częściach mowy.

Warto sobie przypomnieć fakt, że cz. mowy dzielimy na odmienne i nieodmienne! 



Zapraszam do wykonania ćwiczenia:


Teraz sprawdź - czy rozróżniasz odmienne części mowy!


Ostatnie ćwiczenie ma za zadanie sprawdzić Twoje wiadomości na temat nieodmiennych części mowy.




Jakie mieliście wyniki?

Mam nadzieję, że wysokie!! :) 

Jeśli nie, to zachęcam do przypomnienia sobie wiadomości o cz. mowy. 

Spotkanie online naszej klasy. 27 kwietnia

 KOCHANA VIC!!! 


Pamiętajcie!

 Dzisiaj o 9.30 odbędzie się spotkanie online całej naszej klasy. Już nie mogę się doczekać!!!


PLAN - 27-30 kwietnia

Temat: Przeprowadzamy wywiad z Marcinem Borowiczem - VIIIB - 27 kwietnia





Dziś  wywiad, a jednocześnie przypomnienie treści książki ,,Syzyfowe prace".

Zachęcam do obejrzenia streszczenia książki (wyżej).

Jak należy zapisać wywiad?

Odsyłam Was do repetytorium - strona 156-157.

Proszę teraz o wykonanie ćwiczeń: strona 158-159-160 (ostanie zadanie - 8).



Zdjęcia zadań proszę przesłać do godziny 18.00.






Materiały dla klasy VIB i VIC - poniedziałek - 27 kwietnia

Dziś kontynuujemy temat z czwartku, czyli stawianie przecinka w zdaniu pojedynczym.


Proszę o wykonanie dwóch wybranych zadań  ze strony 97-98 (zeszyt ćwiczeń) 
oraz zadania ze strony:


 https://wordwall.net/pl/resource/1629841/przecinek-w-

zdaniu-pojedynczym


Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...