czwartek, 1 września 2022

Lekcja pierwsza

 

Temat: Jesteśmy w klasie 4! Poznajemy zasady pracy na lekcjach języka polskiego

1.  Mój zeszyt przedmiotowy 

- z tyłu słowniczek ortograficzny.

2.  Poznajemy przedmiotowe zasady oceniania

Ocenie podlegają :

 – wypowiedzi ustne

 – czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,

  redagowanie określonych form wypowiedzi,

 – posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,

 – znajomość treści lektur,

– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,

– inne (np. recytacja, realizacja zadań  w grupie, praca dodatkowa),

- prowadzenie zeszytu,

- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.

 

PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy

 

PLUS za:

- nieskomplikowane, krótkie zadania,

- przyniesienie materiałów dodatkowych,

- pracę na lekcji,

- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.

 

MINUSY za:

- brak zadań domowych,

- brak materiałów  - podręcznik, zeszyt itp.,

- niewywiązywanie się z zadań w grupie,

- braki w zeszycie.

 

Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:

 

0 - 30 % - niedostateczny

31- 50 % - dopuszczający

51 - 69 % - dostateczny

70 - 85 % - dobry

86 - 97 % - bardzo dobry

98 - 100 % - celujący

 

 

 

ZADANIE dla  uczniów 

Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły. 

 


                                  Lekcja 2

Temat: Omawiamy budowę podręcznika i listę lektur

  Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie IV:

1. J. Brzechwa, ,,Akademia pana Kleksa” - październik

2. R, Goscinny,  ,,Mikołajek" (wybrane opowiadania) - grudzień

3. ,,Nazywam się Jan Paweł II" - czytamy razem w szkole - styczeń

4. A. Maleszka, ,,Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” - marzec

5. J. Christa, ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania” - maj 



  Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie V:

1F. H. Burnett, ,,Tajemniczy ogród" - październik

2. B. Prus, ,,Katarynka" - grudzień

3. L. M. Montgomery, ,,Ania z Zielonego Wzgórza" - luty

4. J. Góra ,,Nazywam się Jan Paweł II" -marzec  - czytamy razem w szkole

5. H. Sienkiewicz, ,,W pustyni i w puszczy" - maj


 


Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie VI:

1. F.  Molnar, ,,Chłopcy z Placu Broni" - październik

2. H. Sienkiewicz, ,,Janko Muzykant" - listopad

3. J. R. R. Tolkien, ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" - luty

4. Jan Góra, ,,Nazywam się Jan Paweł II"- marzec 

5. H. Sienkiewicz, ,,W pustyni i w puszczy" - kwiecień

 

 

 


Temat: Jesteśmy w klasie 5! Przypomnienie  zasad pracy na lekcjach języka polskiego.

1.  Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,

 dodatkowo zeszyt lektur - A4.

2.  Ocenie podlegają :

 – wypowiedzi ustne

 – czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,

–  redagowanie określonych form wypowiedzi,

 – posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,

 – znajomość treści lektur,

– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,

– inne (np. recytacja, realizacja zadań  w grupie, praca dodatkowa),

- prowadzenie zeszytu,

- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.

 

PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy

 

PLUS za:

- nieskomplikowane, krótkie zadania,

- przyniesienie materiałów dodatkowych,

- pracę na lekcji,

- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.

 

MINUSY za:

- brak zadań domowych,

- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,

- niewywiązywanie się z zadań w grupie,

- braki w zeszycie.

 

Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:

 

0 - 30 % - niedostateczny

31- 50 % - dopuszczający

51 - 69 % - dostateczny

70 - 85 % - dobry

86 - 97 % - bardzo dobry

98 - 100 % - celujący

 

 

 

ZADANIE dla  uczniów 

Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły. 

 

 Temat: Jesteśmy w klasie 6! Przypomnienie  zasad pracy na lekcjach języka polskiego.

1.  Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,

 dodatkowo zeszyt lektur - A4.

2.  Ocenie podlegają :

 – wypowiedzi ustne

 – czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,

–  redagowanie określonych form wypowiedzi,

 – posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,

 – znajomość treści lektur,

– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,

– inne (np. recytacja, realizacja zadań  w grupie, praca dodatkowa),

- prowadzenie zeszytu,

- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.

 

PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy

 

PLUS za:

- nieskomplikowane, krótkie zadania,

- przyniesienie materiałów dodatkowych,

- pracę na lekcji,

- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.

 

MINUSY za:

- brak zadań domowych,

- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,

- niewywiązywanie się z zadań w grupie,

- braki w zeszycie.

 

Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:

 

0 - 30 % - niedostateczny

31- 50 % - dopuszczający

51 - 69 % - dostateczny

70 - 85 % - dobry

86 - 97 % - bardzo dobry

98 - 100 % - celujący

 

 

 

ZADANIE dla  uczniów 

Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły. 

 

 

Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...