czwartek, 23 kwietnia 2020

Praca klasowa - tematy - VIc, VIb - piątek - 24 kwietnia

Moi Drodzy!


Tak jak informowałam wcześniej - praca klasowa powinna być napisana w programie WORD lub odręcznie na kartce A4 (wówczas robimy wyraźne zdjęcie obejmujące wyłącznie tekst bez żadnych blatów stołu). Prace przesyłamy do godziny 11. 20 na mój adres mailowy:
kinga31b@gmail.com . 

Jeśli z jakichś przyczyn ktoś z Was nie będzie mógł pisać tej pracy w dniu dzisiejszym, proszę o wiadomość prywatną - Librus.


Wypracowanie powinno zawierać co najmniej 160 słów. 

Pisaliśmy w szkole charakterystyki, więc na pewno bardzo dobrze sobie poradzicie!!!


Niżej podaję 3 tematy. Wybierzcie jeden z nich!




1. To jest osoba godna naśladowania! Napisz charakterystykę wybranej postaci literackiej. 

2. Napisz charakterystykę jednego ze swoich rodziców. 

3. Oto mój ulubiony nauczyciel...- napisz charakterystykę. 



W lewym rogu pracy koniecznie proszę napisać klasę i numer z dziennika!  
Następnie nagłówek.
Temat nr (każdy wpisuje numer wybranego tematu)

Powinno to wyglądać tak:


Klasa VIc, nr 3

Praca klasowa numer III

Temat 2



Powodzenia!!! 

PROSZĘ PISAĆ STARANNIE! 

Materiały dla klasy VIa - piątek -24 kwietnia

Dziś kontynuujemy wczorajszy temat.

Ćwiczymy interpunkcję.

Proszę o wykonanie dwóch wybranych zadań  ze strony 97-98 (zeszyt ćwiczeń).

Życzę Wam spokojnego weekendu! 



Jak napisać przepis - Małgosia - piątek 24 kwietnia

Małgosiu!

Dziś kontynuujemy temat związany z przepisem!

Zapraszam Cię do obejrzenia filmiku:

https://epodreczniki.pl/a/film/D57EUbwdF


Tak się zastanawiam...


Czy chętnie pomagasz rodzicom w gotowaniu? Jakie jest Twoje ulubione danie? 

Może prześlesz mi przepis na nie?





środa, 22 kwietnia 2020

Przecinek w zdaniu pojedynczym - czwartek - VI

DZIŚ przecinek! :)

Proszę o zapoznanie się z najważniejszymi zasadami 
stawiania przecinka i przepisanie każdej z zasad
 do zeszytu (UWAGA! wystarczy napisać jeden 
przykład, czyli jedno zdanie). Zaznaczyłam na niebiesko
to, co należy przepisać. 

W zdaniu pojedynczym stosujemy przecinek

  • Przecinek oddziela takie same części zdania (przydawki, podmioty, okoliczniki) tworzące szereg:
    • Polacy, Niemcy, Węgrzy i Czesi spotkali się… (podmiot szeregowy)
    • Wrócił do szkoły zdrowy, wypoczęty, pełen sił i ochoty do nauki.
    • Efektem jest „Pan Tadeusz”, pełen nostalgii poemat narodowy o raju utraconym.
Uwaga! Nie oddzielamy przecinkiem przydawek nierównorzędnych:
Kolejny czarny płaszcz kupiłam w Rzymie.
(pierwsza przydawka określa całe połączenie – drugą przydawkę i określany rzeczownik).
Zapamiętaj prostą zasadę: czasowniki w zdaniu muszą być oddzielone albo spójnikiem, 
albo przecinkiem, np.
Mama ugotowała wczoraj zupę, ulepiła pierogi i upiekła ciasto.
  • Przecinek występuje między elementami powtórzonymi:
    • Długo, długo o tym myślał.
    • W Dobrzynie, bracie, wielkie, wielkie zamieszanie.
  • Poprzedza spójniki o funkcji przeciwstawnej i wynikowej: aleleczawięctoteżzatem, jednak:
    • Mówił szybko, ale wyraźnie.
    • Dobro zawsze zwycięża, a nie zło.
    • Marek pilnie się uczył, toteż egzamin zdał doskonale.
    • Starał się, jednak nie udało mu się zakwalifikować do finału.
  • Oddziela się przecinkiem wyrazy w wołaczu, zwykle poza związkami składniowymi:
    • Pani Ewo, proszę wejść!
    • Panie Tadeuszu, nich pan podejdzie!
    • Tomek, przestań hałasować!
  • Po wykrzyknieniach typu: ochachechoj, stojących na początku zdania, umieszcza się przecinek, np.:
    • Ach, gdyby to można było przewidzieć.
Nie ma przecinka przed spójnikami o charakterze łącznym, rozłącznym i wyłączającym:
  • iorazalbolubtudzieżabądźczyanijakbyniżni.
    • Wrócił do pracy zdrowy i wypoczęty.
    • Chciałbym się uczyć biologii lub chemii.
    • Nie poruszał ręką ani nogą.
    • Między ustami a brzegiem pucharu.
Uwaga! Gdy te spójniki są powtórzone, oddziela się je przecinkami:
Lubił i komedie, i horrory, i melodramaty.
  • Jeśli porównanie składa się tylko z wyrazu porównującego (jakjakbyjako) i słowa –
  • skojarzenia, przecinka nie ma:
    • Ma zęby jak koń.
źródło - aleklasa.pl



Wykonajcie ćwiczenia: 


https://wordwall.net/pl/resource/1274641/polski/wstaw-sp%c3%b3jnik-pami%c4%99taj-o-interpunkcji



UWAGA! 
Poniżej przypomnienie dla uczniów piszących jutro pracę klasową, czyli VIc i VIb




Pamiętaj, że będę zwracać uwagę na następujące elementy:
Treść:
  • czy wypowiadasz się zgodnie z tematem,
  • czy we wstępie przedstawiasz charakteryzowaną postać( jak się nazywa, skąd ją znasz, ile ma lat, kim jest, skąd pochodzi, jaka jest jej sytuacja rodzinna).
  • czy w rozwinięciu opisujesz:
a) wygląd bohatera(sylwetkę, twarz, włosy, sposób ubierania się i poruszania- muszą być to tylko wiarygodne informacje),
b) cechy usposobienia, charakteru i umysłu, a każde z nich popierasz uzasadnieniem.
    c) wskazujesz jego zainteresowania(hobby, umiejętności),
  • czy w zakończeniu przedstawiasz własną opinię na temat charakteryzowanej postaci.
Kompozycja:
  • czy stosujesz akapity,
  • czy stosujesz narrację pierwszoosobową.
Styl i język:
  • piszesz jasno i logicznie,
  • stosujesz bogate słownictwo, unikasz powtórzeń,
Estetyka:
  • czy piszesz estetycznie i czytelnie.
Ortografia i interpunkcja:
  • tym razem wspólnie sprawdzimy poprawność ortograficzną i interpunkcyjną,
  • korzystaj ze słowniczka ortograficznego.


Tematy prac podam jutro o godzinie 8.30. Na prace czekam do 11.20. Proszę je odesłać na mój adres 
kinga31b@gmail.com .

Piszemy w programie Word lub na kartce A4 i odsyłamy. Praca powinna liczyć minimum 160 słów.





Czytamy fragmenty książki Jana Pawła II

Moi Drodzy! 


Ostatnia lektura, którą ,,omawiamy" w tym roku szkolnym!! :)


PRZEKROCZYĆ PRÓG NADZIEI JAN PAWEŁ II - 7525307100 - oficjalne ...


Jan Paweł II mówi o Kościele, religii, problemach współczesnego świata. Głównym zamiarem Ojca Świętego jest zaproszenie współczesnego człowieka do tego, aby przekroczył próg nadziei, to znaczy wyszedł z obszaru smutku, zwątpienia, agnostycyzmu i wszedł w obszar nadziei, gdzie działa Bóg w Osobie Jezusa Chrystusa.


Mam wrażenie, że wartość tej książki może być szczególnie ważna TERAZ, kiedy wszyscy zmagamy się z wirusem, który zaatakował cały świat. Być może lektura (przeczytanie) tego utworu doda nam sił, aby przetrwać TEN czas. 


TEMAT ten realizujemy dzisiaj i jutro - w czwartek i piątek.

Oto książka Jana Pawła II (wersja PDF):



Uwaga! 

Każdy uczeń czyta  inny (JEDEN) rozdział, rozdziały nie mogą się powtarzać!!! 
Dlatego na Messengerze każdy musi napisać, który rozdział wybiera! 

Co dalej??

Po przeczytaniu jednego wybranego fragmentu należy:


 stworzyć prezentację dotyczącą tego rozdziału

LUB 

nagrać filmik, w którym streścicie ten rozdział 


Zadania proszę przesłać do mnie (na maila) najpóźniej w poniedziałek. 


POWODZENIA! 



wtorek, 21 kwietnia 2020

Analizujemy utwory nieliterackie - praca z testem - środa - VIII

Temat: Analizujemy i interpretujemy utwory nieliterackie - praca z testem



1. Proszę o przypomnienie sobie wiadomości na temat tekstów nieliterackich - strony - 78-81.



2. Następnie wykonajcie zadania w repetytorium - strony; 82-84.


Zdjęcia danych stron proszę odesłać do godziny 15.00.




Jak napisać przepis - Małgosia - środa 22 kwietnia

Małgosiu,

przepis to forma instrukcji.

Proszę o przeczytanie przepisu, który znajduje się w podręczniku na stronie 212.

Zwróć uwagę na to, że przepis składa się z III części - nazwy, składników oraz sposobu wykonania. 

Pisząc przepis, należy pamiętać również o:

- podaniu ilości składników (konsekwentnie używając skrótów lub nie, np. g LUB gram), 
- stosowaniu trybu rozkazującego lub bezokoliczników) w sposobie wykonania dania. 

Spróbuj wykonać zadanie 3 ze strony 64 w ćwiczeniach.


SMACZNEGO! :)

poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Zadania - wordwall - VIII

Zapraszam na wordwall!

Proszę pamiętać o wpisaniu swojego imienia i skrótu nazwiska bez kropki, np. Ola G



<iframe src="https://wordwall.net/embed/play/1155/061/189" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



<iframe src="https://wordwall.net/embed/play/241/476/238" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe><iframe 


src="https://wordwall.net/embed/play/631/335/1092" width="500" height="380" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Poznajemy najmłodszą laureatkę Pokojowej Nagrody Nobla - wtorek, środa 21-22 kwietnia

Temat: Poznajemy najmłodszą laureatkę Pokojowej Nagrody Nobla 


Materiały na wtorek:



1. Czy wszyscy wiemy, za co wręcza się Pokojową Nagrodę Nobla?

Aby się tego dowiedzieć, musimy sobie uzmysłowić - czym jest Nagroda Nobla.


  1. Nagroda Nobla – wyróżnienie przyznawane za wybitne osiągnięcia naukowe, literackie lub zasługi dla społeczeństw i ludzkości, ustanowione ostatnią wolą fundatora, szwedzkiego przemysłowca i wynalazcy dynamituAlfreda Nobla.
  2. Nagrody Nobla są przyznawane corocznie i w następujących dziedzinach:

  3. Nie możemy jednak nie wspomnieć o Oldze Tokarczuk, ale nie tylko. Zachęcam do obejrzenia prezentacji:

Warto posłuchać fragmentu wystąpienia Olgi Tokarczuk: 

https://www.youtube.com/watch?v=vdP8ERgRRyM



Materiały na środę:


1. Proszę o przeczytanie tekstu w podręczniku: s. 292-294.


2. Wykonajcie w zeszycie zadanie 1 i  3 LUB 4 ze strony 294. 

Jeśli wybierzecie zadanie 3, wykonajcie je,  przesyłając swoją opinię  na  Messenger koleżanki lub kolegi z klasy! 







niedziela, 19 kwietnia 2020

O Mikołaju Koperniku, który ,,zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię" - poniedziałek - kl. VI

Temat: O Mikołaju Koperniku, który ,,zatrzymał Słońce i poruszył Ziemię"



Dziś poznamy wiersz Władysława Broniewskiego pt. ,,Kopernik".



1. Zachęcam Was do obejrzenia filmiku o Mikołaju Koperniku:

https://www.youtube.com/watch?v=1ozFo0jCres


2. Na podstawie prezentacji zapiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania: 1 i 2 z podręcznika, strona 260.

3. Przeczytajcie wiersz ,,Kopernik" - podręcznik strona 259 i postarajcie się wypełnić poniższy schemat (można go wydrukować).



4. Wypiszcie z wiersza 5 epitetów.


5. Wykonajcie zadanie 4, strona 260 (rozmowę możesz przeprowadzić z rodzicami lub rodzeństwem).





Dramat - rozwiązujemy test - VIII

Witajcie!


Moi Drodzy, 


bardzo proszę o wykonanie testu, który znajduje się w repetytorium na stronach: 70-77 (bez zaproszenia, czyli zadania 11 ze strony 73).


Zdjęcia zadań proszę przesłać do godziny 15.00 na mój adres mailowy. 






PLAN - 20-25 kwietnia



Plan od 20-25 kwietnia: 

https://docs.google.com/document/d/1XjJAFTOuVj6ZpURmKfYHdifthVCpC49j04fFSOymGLE/edit

CZWARTEK 23 KWIETNIA 2020
Numer lekcji
Przedmiot
Temat
Nacobezu
Materiały
Czas przy komputerze
1.
wych. fiz
Ćwiczenia gimnastyczne w domu.
Ćwiczenia siłowe
filmik
20 minut
2.
j.polski
Przecinek w zdaniu pojedynczym 
Zasady stawiania przecinka w zdaniu pojedynczym
 i zastosowanie tych zasad w praktyce
Materiały na blogu
aleklasa.pl
wordwall
40 minut
3.
matematyka
Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
umiejętność zapisywania i nazywania wyrażeń algebraicznych
film, podręcznik, zeszyt ćwiczeń
ok. 20 minut
4.
muzyka
Instrumenty dęte.
Podział instrumentów dętych
podręcznik
30 minut
5.
inf./j.ang
inf. - Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw

Can you do it? - doskonalenie umiejętności
inf. - Instalacja programu GIMP, interfejs programu



Uczeń potrafi wykonać zadania z zakresu: rozumienie ze słuchu, funkcje językowe
inf. - Podręcznik, internet






podręcznik, internet

ok.30 minut






ok. 20 minut
6.
j.angielski
Can you do it? - doskonalenie umiejętności
Uczeń potrafi wykonać zadania z zakresu: rozumienie ze słuchu, funkcje językowe
podręcznik, internet
ok. 20 minut
7.
wf
Aerobic. Ćwiczenia wytrzymałościowe.
Dokładność wykonywania ćwiczeń
filmik
20 minut





PIĄTEK 24 KWIETNIA 2020
Numer lekcji
Przedmiot
Temat
Nacobezu
Materiały
Czas przy komputerze
1.





2.
j.polski
Praca klasowa nr 3. 
Charakterystyka.
Tworzenie wypowiedzi pisemnej (150 - 180 słów) poprawnej pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym. Kompozycja (minimum 4 akapity).
Kartka A4 w linie lub kratkę/program Word.
5-50 minut
(w zależności od wyboru sposobu pisania)
3.
religia




4.
biologia
Przegląd gadów
budowa i tryb życia gadów,gatunki żyjące w Polsce,znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka,ochrona gadów
podręcznik,epodręcznik, ćwiczenia
ok.min15
5.
historia
Republika Francuska
uczeń zna charakte


6.
wych. fiz/j.ang
Przepisy gry w mini koszykówkę.




Ćwiczenia doskonalące umiejętność słuchania
znajomość przepisów gry




Uczeń potrafi zrozumieć tekst słuchany, odpowiada  na pytania, zaznacza poprawną odpowiedź 
filmik






podręcznik, internet, karta pracy
20 minut







ok. 20 minut
7.
wych. fiz
Wszystko co musimy wiedzieć o koszykówce
przepisy gry
filmik
20 minut

Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...