Lekcja pierwsza
Temat: Zapoznanie z wymaganiami edukacyjnymi, sposobami sprawdzania osiągnięć
oraz trybem otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej.
1. Poznajemy przedmiotowe zasady oceniania
Ocenie podlegają :
– wypowiedzi ustne,
– czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,
– redagowanie określonych form wypowiedzi,
– posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,
– znajomość treści lektur,
– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,
– inne (np. recytacja, realizacja zadań w grupie, praca dodatkowa, aktywność),
- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.
Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:
0 - 30 % - niedostateczny
31- 50 % - dopuszczający
51 - 74 % - dostateczny
75 - 88 % - dobry
89 - 97 % - bardzo dobry
98 - 100 % - celujący
Lekcja 2
Temat: Omawiamy budowę podręcznika i listę lektur
Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie IV:
1. J. Brzechwa, ,,Akademia pana Kleksa” - październik
2. R, Goscinny, ,,Mikołajek" (wybrane opowiadania) - grudzień
3. J Góra, ,,Nazywam się Jan Paweł II" - czytamy razem w szkole - styczeń
4. A. Maleszka, ,,Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” - marzec
5. J. Christa, ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania” - maj
1. F. H. Burnett, ,,Tajemniczy ogród" - 15 października
2. C. S. Lewis ,,Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa" - grudzień
3. B. Prus, ,,Katarynka" - luty
4. L. M. Montgomery, ,,Ania z Zielonego Wzgórza" - kwiecień
Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie VI:
1. E. Nowak, ,,Pajączek na rowerze" - 15 października
2. H. Sienkiewicz, ,,Janko Muzykant" - grudzień
3. J. R. R. Tolkien, ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" - luty
4. F. Molnar, ,,Chłopcy z Placu Broni" - kwiecień
1. ,,Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński - 15 października
2. ,,Dziady, cz. II" Adam Mickiewicz - listopad
2. ,,Opowieść wigilijna" Charles Dickens - grudzień
3. ,,Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry - luty
4. ,,Pajączek na rowerze" Ewa Nowak - kwiecień
5. ,,Syzyfowe prace" Stefan Żeromski - maj *
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LEKTURY KLASA VIII
1. ,,Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński - 18 września
2. ,,Dziady cz. II" Adam Mickiewicz - 21 października
3. ,,Quo vadis" Henryk Sienkiewicz - 18 listopada
4. ,,Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry - 10 grudnia
5. ,,Pan Tadeusz" (księgi: I, II, IV, X, XI, XII) – Adam Mickiewicz - 7 stycznia
6. ,,Zemsta" Aleksander Fredro - 10 lutego
7. ,,Nazywam się..." - wybrana książka.
......................................................
,,Artysta" Sławomir Mrożek
Temat: Jesteśmy w klasie 5! Przypomnienie zasad pracy na lekcjach języka polskiego.
1. Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,
dodatkowo zeszyt lektur - A4.
2. Ocenie podlegają :
– wypowiedzi ustne
– czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,
– redagowanie określonych form wypowiedzi,
– posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,
– znajomość treści lektur,
– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,
– inne (np. recytacja, realizacja zadań w grupie, praca dodatkowa),
- prowadzenie zeszytu,
- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.
PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy
PLUS za:
- nieskomplikowane, krótkie zadania,
- przyniesienie materiałów dodatkowych,
- pracę na lekcji,
- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.
MINUSY za:
- brak zadań domowych,
- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,
- niewywiązywanie się z zadań w grupie,
- braki w zeszycie.
Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:
0 - 30 % - niedostateczny
31- 50 % - dopuszczający
51 - 69 % - dostateczny
70 - 85 % - dobry
86 - 97 % - bardzo dobry
98 - 100 % - celujący
ZADANIE dla uczniów
Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły.
1. Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,
dodatkowo zeszyt lektur - A4.
2. Ocenie podlegają :
– wypowiedzi ustne
– czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,
– redagowanie określonych form wypowiedzi,
– posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,
– znajomość treści lektur,
– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,
– inne (np. recytacja, realizacja zadań w grupie, praca dodatkowa),
- prowadzenie zeszytu,
- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.
PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy
PLUS za:
- nieskomplikowane, krótkie zadania,
- przyniesienie materiałów dodatkowych,
- pracę na lekcji,
- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.
MINUSY za:
- brak zadań domowych,
- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,
- niewywiązywanie się z zadań w grupie,
- braki w zeszycie.
Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:
0 - 30 % - niedostateczny
31- 50 % - dopuszczający
51 - 69 % - dostateczny
70 - 85 % - dobry
86 - 97 % - bardzo dobry
98 - 100 % - celujący
ZADANIE dla uczniów
Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły.