czwartek, 16 kwietnia 2020

Dramat - klasa VIII

Kochani!


Wczoraj było trochę pisania, dziś zachęcam Was do obejrzenia prezentacji, jak również sprawdzenia swoich wiadomości związanych z dramatami, które omawialiśmy, czyli:


,,Balladyną" -    

https://view.genial.ly/5e8ddcc2fba9d40d9e2c20a3/presentation-kim-jestes-balladyno?fbclid=IwAR2tEN06S7Xf_ZRUKlnF8zfbTReF9OFHB0X1E6u6laA-uDRvtjLmpHkLAxU

https://wordwall.net/pl/resource/682188/polski/balladyna

https://wordwall.net/pl/resource/1002888/polski/balladyna-symbole

https://wordwall.net/pl/resource/1414103/alina-i-balladyna-wygl%C4%85d


,,Zemstą" - 


https://wordwall.net/pl/resource/1034617/bohaterowie-zemsty-fredry

https://wordwall.net/pl/resource/1034781/zemsta-archaizmy

Piękne zdjęcia z cytatami pana M. Michalika:






,,Dziadami" cz. II - 


https://prezi.com/b8mvfqiw9wqn/dziady-czii/?fbclid=IwAR3zpZ01fN2Z73youXguGWVw-_bdb_F_h4DmB1xJ0TpnMUmcMLxth0DcpRg


https://wordwall.net/pl/resource/939753/polski/dziady-cz-ii


Wyniki wykonanych ćwiczeń sprawdzę na stronie wordwall. Proszę o ich wykonanie najpóźniej do godziny 15. :)


Małgosia - 17 kwietnia

Wykres zdania pojedynczego


Małgosiu!

Zanim przejdziemy do rysowania wykresów zdań, zapraszam do przypomnienia sobie wiadomości
o częściach zdania:


https://docs.google.com/presentation/d/1MqKbjOXdDytHnA_pOPAw-GhFWJdLWCKisyHnmMfMKUA/edit?fbclid=IwAR2axl819troCnvH0e37ZeW6ym0OLkv52X6Yzw2Xx5L-7YERAvc50kInNnc#slide=id.g719edd49ca_0_81


Wykres zdania  filmik:







Narysuj w zeszycie wykres zdania:

Wczoraj  mama kupiła  buty.

Jak napisać charakterystykę? - Przypomnienie dla uczniów klas VI - 17 kwietnia

Zapraszam: 





Materiał ten jest kierowany przede wszystkim dla uczniów, którzy będą pisali za tydzień pracę klasową, czyli klasy VIc i VIb.

Nie zaszkodzi jednak, jeśli również uczniowie klasy VIa przypomną sobie, jak piszemy charakterystykę. 

Na końcu tego materiału jest informacja o tym, by napisać charakterystykę koleżanki lub kolegi. 

Zadanie to proponuję jednak tylko tym uczniom, którzy mają trudności z redagowaniem tej formy wypowiedzi. Proszę tych uczniów o przesłanie charakterystyki  na mój adres mailowy, sprawdzę ją i wskażę ewentualne błędy.

Służę pomocą!


Życzę miłego weekendu. :)



środa, 15 kwietnia 2020

Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy? 16 i 17 kwietnia

Temat: Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy?


Dziś zapraszam do przeczytania tekstu Jana Kasprowicza - strony 250-253.


Postarajcie się odpowiedzieć na pytania postawione w zadaniach:



- 1 strona 253 - ustnie,
- 2 a i b strona 253 - pisemnie w zeszycie,
- zadanie 3 ze strony 254 (proszę wybrać tylko jedno pytanie, odpowiedź zapisujemy również w zeszycie - co najmniej 6 zdań). 



Zadanie dla chętnych - 5 strona 254 - te prace można przesłać na mój adres mailowy. 

To tyle, część zadań można wykonać w piątek :) 

wtorek, 14 kwietnia 2020

Środa 15- kwietnia - klasy VI

Temat:  Opisujemy witraż



Moi drodzy, dziś przypomnimy sobie opis jako formę wypowiedzi. 

Będziemy opisywać witraż - podręcznik strona 231-232.

1. Najpierw jednak zapraszam do obejrzenia filmiku o tym, jak powstają witraże. 

https://www.youtube.com/watch?v=hlTUoG6rEso


2. Przyjrzyjcie się dobrze witrażowi z podręcznika - s. 231 i postarajcie się odpowiedzieć (ustnie) na pytania postawione w zadaniu 2a i 2b. 


3. Opiszcie witraż zgodnie z moimi wskazówkami:

I wstęp - Krótka prezentacja opisywanej rzeczy. Gdzie się znajduje?

II rozwinięcie - Dokładny opis postaci (uwzględniający twoje odpowiedzi na pytania zawarte w  zadaniu 2b), opis tła, kolorystyki itp.

III podsumowanie - Ocena - Twoja opinia na temat dzieła. 



Nie skupiamy się na ilości wyrazów/zdań, ale na tym, by ująć wszystkie elementy dzieła! 



Życzę miłej pracy. PROSZĘ o estetyczne wykonanie zadania. :) PISZEMY STARANNIE! 


WAŻNE! 

PS Informacja dla uczniów klas: VIb i VIc: Za tydzień (w piątek) będziecie praca klasowa. Ponieważ minęło sporo czasu od omawiania lektury ,,Chłopcy z Placu Broni", nie będziemy teraz wracać do tej książki. 

Na pracy klasowej trzeba będzie napisać charakterystykę. 

Materiały powtórkowe i NaCoBeZu przekażę Wam w piątek - 17 kwietnia. 
Dokładne tematy prac podam w dniu ich pisania. Będzie można pisać w programie Word lub na kartce A4 (w linie lub kratkę), następnie wykonać zdjęcie i przesłać do mnie na pocztę. 


Klasa VIa zdążyła napisać pracę klasową nr 3, więc nie jest ujęta w powyższej wiadomości. :)

Małgosia - środa - 15 kwietnia

Temat: Dopełnienie


Dziś ostatnia część mowy!


1. Zapraszam do obejrzenia filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=mMbVGbB1Kf0

2. Podsumujmy i zapiszmy w zeszycie:


  • Dopełnienie - jest określeniem czasownika. Odpowiada na pytania wszystkich przypadków (oprócz mianownika i wołacza):

kogo?, czego?
komu?, czemu?
kogo?, co?
kim?, czym?
o kim?, o czym?




3. Zadanie w zeszycie ćwiczeń: 1 strona 95.


Wskaż 2 dopełnienia  w zdaniu:  Mama poprosiła Bartka o pomoc w kuchni. 











Plan lekcji - środa, czwartek 15, 16 kwietnia



CZWARTEK 16 KWIETNIA 2020
Numer lekcji
Przedmiot
Temat
Nacobezu
Materiały
Czas przy komputerze
1.
wych. fiz
PS - Odbicia piłki sposobem górnym nad sobą
Prawidłowe odbicie piłki sposobem górnym nad głową
filmik
15 minut
2.
j.polski
Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy? 
czytanie ze zrozumiem, wskazanie cech legendy, określanie  wartości utworu  
podręcznik 
___________________
3.
matematyka
Powtórzenie wiadomości o figurach przestrzennych
rozpoznawanie figur przestrzennych, obliczanie sumy długości krawędzi brył, obliczanie pola powierzchni i objętości graniastosłupa prostego, znajomość jednostek pola i objętości, budowa i nazywanie osrosłupa
test on-line
ok.25 minut
4.
muzyka
Instrumenty Dęte 
Jak powstaje dźwięk w instrumentach dętych
podręcznik
30 minut
5.
inf./j.ang
Informatyka - Sprawdzian wiadomości - Scratch./
j.ang. - Piszemy ogłoszenie
Informatyka - przemieszczanie duszka, listy
j.ang. - uczeń potrafi sformułowac wypowiedź pisemną wg wskazówek
Informatyka - Sprawdzian

j.ang. - zeszyt, podręcznik, internet
Informatyka - 45 minut



               20 min
6.
j.angielski
Piszemy ogłoszenie
uczeń potrafi sformułowac wypowiedź pisemną  wg wskazówek
zeszyt, podręcznik, internet
20 min
7.
wf
PK - rzuty piłki do kosza oburącz z miejsca
prawidłowe ułożenie rąk przy rzucie
filmik
20 minut
1.
wych. fiz
PK - Doskonalenie kozłowania piłki PLR w miejscu i ruchu po prostej i po łuku.
Dokładność kozłowania
filmik
15 minut
2.
historia
Podsumowanie pracy z Writereader
analiza i interpretacja historyczna
aplikacja
ok 10 minut
3.
j.polski
Opisujemy witraż 
redagowanie wypowiedzi poprawnej pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym, tworzenie opisu, praca z tekstem
podręcznik 
__________________
4.
matematyka
Ostrosłupy - ciąg dalszy.
rozróżnianie ostrosłupów i graniastosłupów, budowa ostrosłupa
podręcznik, zeszyt ćwiczeń
-
5.
religia




Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...