Kochani,
zrobimy sobie dziś klasowy konkurs wiedzy na temat legend.
Sześć osób z najwyższymi wynikami otrzyma szóstki!
Pamiętajcie, aby przed wykonaniem zadania wpisać imię i skrót nazwiska!!!
Zadanie 1:
https://wordwall.net/play/1080/063/386
Zadanie 2:
https://wordwall.net/play/539/356/4173
POWODZENIA!
czwartek, 7 maja 2020
Bohaterstwo - Małgosia - 8 maja
Temat: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte
Temat: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte
Dziś będziemy pracować z e-podręcznikiem, ale najpierw zapraszam Cię Małgosiu na wirtualny spacer po Westerplatte!
https://spacer.muzeum1939.pl/
https://spacer.muzeum1939.pl/
Większość zadań z e-podręcznika należy wykonać ustnie.
W zeszycie proszę udzielić odpowiedzi na pytania postawione w zadaniach:
Ćwiczenie 4
O jakich wydarzeniach historycznych jest mowa w utworze Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego?
Ćwiczenie 5
Przeczytaj słowa wypowiadane przez żołnierzy i odpowiedz na pytania.
- Co czują żołnierze, idąc do nieba?
- Jak oceniają swoją postawę?
- Co zapowiadają?
Życzę miłego weekendu. :)
Opis i interpretacja obrazu Wasilija Wereszczagina - 8 maja - VIII B
Kochani, na zakończenie tego tygodnia proponuję wam interpretację dzieła Wasilija Wereszczagina
,,Apoteoza wojny".
W zeszycie proszę zapisać tylko temat lekcji.
Przeanalizujcie to dzieło, odpowiadając (ustnie) na pytania postawione w zadaniach: 1-4 na stronach 269-270.
Porównaj swoje spostrzeżenia z poniższą notatką.
,,Apoteoza wojny".
W zeszycie proszę zapisać tylko temat lekcji.
Przeanalizujcie to dzieło, odpowiadając (ustnie) na pytania postawione w zadaniach: 1-4 na stronach 269-270.
Porównaj swoje spostrzeżenia z poniższą notatką.
środa, 6 maja 2020
Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte - 7 maja - VIa,b,c
DZIEŃ DOBRY! 😊
Dziś kontynuujemy wczorajszy temat.
Proszę tylko dopisać numer lekcji, nic więcej nie piszemy.
Na początek zapraszam do obejrzenia filmiku. Jeśli nie potrafiłeś/potrafiłaś udzielić odpowiedzi na postawione wczoraj pytania, to mój komentarz powinien Ci w tym pomóc!
Przypomnijmy sobie wiadomości o legendzie:
Zapraszam Was do obejrzenia interesującej prezentacji na temat legend:
https://view.genial.ly/5e7155fa441b277ce8f42504/presentation-legendy?fbclid=IwAR2QeuUJHzHx71Cd0eIw7LiLMhNdGNtgmoHwtIcUX7MI1wTuTfK7MEIuCug
Jak walczyć z cyberprzemocą? - 7 maja - VIIIB
Temat: Jak walczyć z cyberprzemocą?
😊💆Zanim przejdziemy do właściwego tematu, proszę sprawdzić swoje wczorajsze notatki, oto przykładowe odpowiedzi do zadań z podręcznika:
4. zdanie złożone z podrzędnym dopełnieniowym
5. Kondor: prowokuje, manipuluje, stosuje eufemizmy
Kronopio: kłamie, prawi komplementy
6. (do wyboru przez ucznia)
7. eufemizm np.: wydzielać nieprzyjemny zapach,
pachnieć nieciekawie
antonim: pachnieć
8. Kondor - ptak Kronopio - postać
9. piękniej, więcej (przysłówek, forma fleksyjna (1.1) stopień wyższy od: wiele, dużo), całkowicie, wysoko.
10. wielkie - większe - największe
piękny, piękniejszy, najpiękniejszy
mała, mniejsza, najmniejsza
np. grafitowy (nie ma przedmiotów mniej czy bardziej grafitowych), stratosferyczny, ponaddźwiękowy
11. A - s. naukowy
B - s. publicystyczny
Jeśli masz trudności z wykonaniem tego zadania, koniecznie przeczytaj poniższe wiadomości, przypomnij sobie - co to jest perswazja:
Pomocny na pewno okaże się filmik, oglądaliśmy go również w szkole :
https://youtu.be/nc-AedqLB_Q
😊💆Zanim przejdziemy do właściwego tematu, proszę sprawdzić swoje wczorajsze notatki, oto przykładowe odpowiedzi do zadań z podręcznika:
4. zdanie złożone z podrzędnym dopełnieniowym
5. Kondor: prowokuje, manipuluje, stosuje eufemizmy
Kronopio: kłamie, prawi komplementy
6. (do wyboru przez ucznia)
7. eufemizm np.: wydzielać nieprzyjemny zapach,
pachnieć nieciekawie
antonim: pachnieć
8. Kondor - ptak Kronopio - postać
9. piękniej, więcej (przysłówek, forma fleksyjna (1.1) stopień wyższy od: wiele, dużo), całkowicie, wysoko.
10. wielkie - większe - największe
piękny, piękniejszy, najpiękniejszy
mała, mniejsza, najmniejsza
np. grafitowy (nie ma przedmiotów mniej czy bardziej grafitowych), stratosferyczny, ponaddźwiękowy
11. A - s. naukowy
B - s. publicystyczny
Myślę, że doskonale wiecie - co to jest cyberprzemoc, dlatego proszę tylko o to, abyście przyjrzeli się ulotce ze strony 266. Bez wątpienia ma ona perswazyjny charakter, wypiszcie w zeszycie środki językowe, które waszym zdaniem na to wpływają.
Jeśli masz trudności z wykonaniem tego zadania, koniecznie przeczytaj poniższe wiadomości, przypomnij sobie - co to jest perswazja:
Jak rozpoznać język perswazji?
Istnieją środki językowe – słowa i formy gramatyczne – wyspecjalizowane w pełnieniu impresywnej funkcji języka. Realizują ją np. czasowniki: „musieć”, „powinien”, „trzeba”, a także tryb rozkazujący, pytania użyte w funkcji trybu rozkazującego („Czy zechciałbyś wysłać list?”, „Czy możesz mi podać sól?”) i pytania retoryczne.
Mechanizmy perswazji to takie, które
mają na celu:
· - zwalniać odbiorcę od dokonania wyboru poprzez wskazanie jedynej możliwej
drogi: „Pomożemy”; „Wyjście z tej sytuacji jest tylko jedno...”; „Każdy, kto
naprawdę chce..., musi...”;
·
kreować wspólną dla odbiorcy i nadawcy rzeczywistość (użycie form
gramatycznych zbioru „my”): „My, Polacy, naród okrutnie doświadczony przez
historię...”; „My się nie poddamy!”;
·
wartościować, przypisując łatwo rozpoznawalne pozytywne cechy grupie „my”,
a negatywne cechy – grupie „oni”;
·
potęgować emocje i ograniczać racjonalną refleksję poprzez odwoływanie się
do akceptowanych wartości.
Pomocny na pewno okaże się filmik, oglądaliśmy go również w szkole :
https://youtu.be/nc-AedqLB_Q
wtorek, 5 maja 2020
Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte - 6 maja - kl. VIa, b, c
Zanim przejdziemy do tematu, chciałabym Wam podać przykładowe odpowiedzi do pytań postawionych w czasie wczorajszych lekcji:
Skąd pochodził rycerz?Zawisza pochodził Garbowa.Do jakiej grupy społecznej należał?Należał do grupy rycerskiej.
Czym się zajmował?Brał udział w turniejach rycerskich (walczył).
Komu służył?Służył królowi Władysławowi Jagielle.Jakie pełnił funkcje?Piastował urząd starosty spiskiego, walczył pod Grunwaldem.Z czego był znany?Znany był przede wszystkim z tego, że zawsze dotrzymuje słowa.
Cechy Zawiszy:lojalny, prawdomówny, niezłomny, uczciwy, honorowy, prawdomówny, wierny, uparty, dążący do celu, waleczny, odważny, inteligentny, rozważny.
Temat: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte
Zanim przejdziemy do tematu, chciałabym Wam podać przykładowe odpowiedzi do pytań postawionych w czasie wczorajszych lekcji:
Skąd pochodził rycerz?Zawisza pochodził Garbowa.Do jakiej grupy społecznej należał?Należał do grupy rycerskiej.
Czym się zajmował?Brał udział w turniejach rycerskich (walczył).
Komu służył?Służył królowi Władysławowi Jagielle.Jakie pełnił funkcje?Piastował urząd starosty spiskiego, walczył pod Grunwaldem.Z czego był znany?Znany był przede wszystkim z tego, że zawsze dotrzymuje słowa.
Cechy Zawiszy:lojalny, prawdomówny, niezłomny, uczciwy, honorowy, prawdomówny, wierny, uparty, dążący do celu, waleczny, odważny, inteligentny, rozważny.
Temat: Bohaterstwo żołnierzy z Westerplatte
Dziś będziemy pracować z e-podręcznikiem, ale najpierw zapraszam Was na wirtualny spacer po Westerplatte!
https://spacer.muzeum1939.pl/
https://spacer.muzeum1939.pl/
Większość zadań z e-podręcznika należy wykonać ustnie.
W zeszycie proszę udzielić odpowiedzi na pytania postawione w zadaniach:
Ćwiczenie 4
O jakich wydarzeniach historycznych jest mowa w utworze Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego?
Ćwiczenie 5
Przeczytaj słowa wypowiadane przez żołnierzy i odpowiedz na pytania.
- Co czują żołnierze, idąc do nieba?
- Jak oceniają swoją postawę?
- Co zapowiadają?
Ćwiczenie 12
Wytłumacz, dlaczego żołnierze Henryka Sucharskiego (dowódcy obrony Westerplatte) przeszli do legendy.
Jutro ukaże się mój filmik, w którym postaram się udzielić odpowiedzi na pytania postawione podczas dzisiejszej lekcji, będziecie mogli zweryfikować swoje odpowiedzi!!
Rozwiązujemy zadania utrwalające wiadomości - 6 maja - VIIIB
Temat: Rozwiązujemy zadania utrwalające wiadomości
Celem dzisiejszych zajęć jest sprawdzenie zdobytych wcześniej wiadomości.
Zachęcam do pracy w grupach (2-3 osoby).
Proszę o wykonanie zadań: 1,2,3 ustnie podręcznik strona 262.
W zeszycie proszę napisać odpowiedzi do zadań: od 4 do 11 ze strony 263.
Poproszę kilka osób o przesłanie zdjęć wykonanych zadań.
(Do godziny 18.00)
Celem dzisiejszych zajęć jest sprawdzenie zdobytych wcześniej wiadomości.
Zachęcam do pracy w grupach (2-3 osoby).
Proszę o wykonanie zadań: 1,2,3 ustnie podręcznik strona 262.
W zeszycie proszę napisać odpowiedzi do zadań: od 4 do 11 ze strony 263.
Poproszę kilka osób o przesłanie zdjęć wykonanych zadań.
(Do godziny 18.00)
Przecinek - Małgosia - 6 maja
Dziś kontynuujemy wczorajszy temat, czyli stawianie przecinka w zdaniu pojedynczym.
Małgosiu, proszę o wykonanie dwóch wybranych zadań ze strony 97-98 (zeszyt ćwiczeń) oraz zadania ze strony:
https://wordwall.net/pl/resource/1629841/przecinek-w-
zdaniu-pojedynczym
poniedziałek, 4 maja 2020
O Wisławie Szymborskiej - 5 maja - VIIIB
Temat: Brak porozumienia między ludźmi tematem wiersza ,,Na wieży Babel" Wisławy Szymborskiej
Dziś będziemy pracować z tekstem poetyckim Wisławy Szymborskiej - laureatki Nagrody Nobla.
Warto przypomnieć sobie kilka ważnych faktów na temat tej wybitnej poetki!
Zapraszam do obejrzenia filmiku. (Patrz wyżej!)
Będziemy pracować z e-podręcznikiem!
Zapraszam na stronę:
https://epodreczniki.pl/b/o-trudnej-sztuce-porozumienia-na-wiezy-babel-wislawy-szymborskiej/P167aBERa
UWAGA! Proszę pominąć dział: ,,Schemat interaktywny" oraz zadanie 9 i 10 z działu ,,Sprawdź się".
ODPOWIEDZI do zadania 7 z działu ,,Sprawdź się" proszę zapisać w zeszycie lub wydrukować - jest dostępna taka opcja!
Poproszę tylko wybranych uczniów o zdjęcie tego zdania (18.00).
Legendy rycerskie. Zawisza Czarny - 5 maja - VIa, b, c
Kontynuujemy wczorajszy temat.
1. Wykonajcie w zeszycie zadanie 1b strona 242 (podręcznik).
Notatka powinna zwierać takie informacje jak:
Skąd pochodził rycerz?
Do jakiej grupy społecznej należał?
Czym się zajmował?
Komu służył?
Jakie pełnił funkcje?
Z czego był znany?
2. Przypomnij sobie sytuacje i przykłady zachowań bohatera, jakimi cechami się wyróżniał??
Dopisz te cechy do notatki, którą wykonałeś wcześniej.
3. Co to znaczy:
Polegać na kimś jak na Zawiszy?
Odpowiedź zapisz w zeszycie.
1. Wykonajcie w zeszycie zadanie 1b strona 242 (podręcznik).
Notatka powinna zwierać takie informacje jak:
Skąd pochodził rycerz?
Do jakiej grupy społecznej należał?
Czym się zajmował?
Komu służył?
Jakie pełnił funkcje?
Z czego był znany?
2. Przypomnij sobie sytuacje i przykłady zachowań bohatera, jakimi cechami się wyróżniał??
Dopisz te cechy do notatki, którą wykonałeś wcześniej.
3. Co to znaczy:
Polegać na kimś jak na Zawiszy?
Odpowiedź zapisz w zeszycie.
Małgosia - wtorek - 5 maja
Temat: Do boju z pieśnią na ustach
Małgosiu!
1. Wysłuchaj (proszę) pieśni partyzanckich:
https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI
https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
2. Utwory te znajdują się również w podręczniku - strona 282, 283
Uzupełnij schemat (przepisz do zeszytu lub wydrukuj).
Postaraj się wykonać to zadanie samodzielnie!
Przykładowe odpowiedzi do karty pracy:
niedziela, 3 maja 2020
Zawisza Czarny - VIa, b, c - 4 maja
Zapraszam do świata legend!
Temat: Zawisza Czarny - niezapomniany rycerz
Na pewno słyszeliście o Zawiszy Czarnym?!
1. Proszę o wysłuchanie legendy (patrz wyżej). Tekst jest również dostępny w podręczniku (strona 237).
2. Wykonaj ćwiczenie:
https://wordwall.net/play/1796/973/479
Uwaga! Przed wykonaniem zadania proszę wpisać swoje imię i skrót nazwiska, wtedy będę mogła zobaczyć Wasze wyniki!
Jutro będziemy kontynuowali ten temat.
Interpretujemy grafiki o tematyce antywojennej - 4 maja - VIII B
Temat: Interpretujemy grafiki o tematyce antywojennej
1. Zastanówmy się - czym jest grafika?
3. Przyjrzyjcie się grafikom na stronie 248 w podręczniku i napiszcie pracę na co najmniej 80 słów, w której zinterpretujecie jedną z nich.
1. Zastanówmy się - czym jest grafika?
Odpowiedź znajdziemy w podręczniku na stronie 247.
2. Zwróćcie uwagę na techniki graficzne.
3. Przyjrzyjcie się grafikom na stronie 248 w podręczniku i napiszcie pracę na co najmniej 80 słów, w której zinterpretujecie jedną z nich.
Uwaga! Zadanie to można wykonać w grupach (2-3-osobowych).
Życzę udanej współpracy!
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...
-
Ogólna wiedza o czasowniku: Wykreślanka: https://learningapps.org/view426026 Quiz (kl. IV): https://learningapps.org/view5269508 Wskazywanie...
-
Przypomnijmy sobie - co składa się na świat przedstawiony w utworze. Czas i miejsce akcji, bohaterowie oraz wydarzenia. W zeszycie zap...