poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Imiesłowowy równoważnik zdania - utrwalenie wiadomości - wtorek 07.04.20

Kochani,

zapraszam do obejrzenia filmików, które przypomną Wam wiadomości o imiesłowach:

http://imieslowy.edu.pl/?fbclid=IwAR35p7Fg68XNZD8ZNqEcYRyPAL9rmbjzE2L8pr_Exz3YZi-iONyQ5HQljDw


Przeanalizujmy:


Miniwykład7





ĆWICZENIA:
Odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie.

ZADANIE 1
Przekształć podane wypowiedzenia ze zdań okolicznikowych na imiesłowowe równoważniki zdań.
a) Bardzo się denerwowaliście, gdy czekaliście na egzamin.
b) Kiedy wracałem ze szkoły, wstąpiłem na chwilę do cukierni po pączki.
c) Nie mogłem się powstrzymać od śmiechu, gdy czytałem tę książkę.

ZADANIE 2

Przekształć podane wypowiedzenia z imiesłowowych równoważników zdań na zdania podrzędne okolicznikowe.
a) Wędrując ulicami miasta, podziwialiśmy piękne fasady starych kamienic.
b) Pewnie odniesiesz sukces, systematycznie ćwicząc na fortepianie.
c) Wróciwszy do naszych przyjaciół, od razu poprawiliśmy sobie humor.

uzupełnij treść

źródło; epodręczniki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję! :)

Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...