https://epodreczniki.pl/a/reklamowy-zawrot-glowy/D7ddaYcsO
Jakie zabiegi językowe często pojawiają się w reklamach?
Zwroty w 2. osobie oraz formy zaimka TY/ WY, często zakończone wykrzyknikiem |
|
Przymiotniki i przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym lub wyrazy o podobnym znaczeniu |
|
Wyrazy odwołujące się do takich skojarzeń, jak nowoczesność, luksus, świeżość, atrakcyjność, wyjątkowość | nowoczesny produkt, supertechnologia, absolutnie nowy, wyjątkowa świeżość, ekologiczna żywność, przełomowa technologia, najlepsza myśl technologiczna, agresywny silnik, nowa generacja produktów |
Proste i bezpośrednie hasła i zwroty apelujące do odbiorcy – najczęściej pod postacią równoważników zdań lub trybu rozkazującego |
|
Pytania retoryczne | Znajdziesz taniej? |
Metafory i wyrazy wieloznaczne |
|
Zwroty porównawcze i hasła oparte na przeciwieństwie |
|
Ciekawe przekształcenia znanych powiedzeń, zwrotów i cytatów |
|
Gry językowe – np. przekształcenia słów, przekształcenia warstwy graficznej wyrazów (lub brzmienia słów) |
|
Rymowane hasła przypominające wierszyki, powiedzonka lub gry słowne |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję! :)