czwartek, 1 września 2022

Lekcja pierwsza

 

Temat: Jesteśmy w klasie 4! Poznajemy zasady pracy na lekcjach języka polskiego

1.  Mój zeszyt przedmiotowy 

- z tyłu słowniczek ortograficzny.

2.  Poznajemy przedmiotowe zasady oceniania

Ocenie podlegają :

 – wypowiedzi ustne

 – czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,

  redagowanie określonych form wypowiedzi,

 – posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,

 – znajomość treści lektur,

– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,

– inne (np. recytacja, realizacja zadań  w grupie, praca dodatkowa),

- prowadzenie zeszytu,

- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.

 

PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy

 

PLUS za:

- nieskomplikowane, krótkie zadania,

- przyniesienie materiałów dodatkowych,

- pracę na lekcji,

- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.

 

MINUSY za:

- brak zadań domowych,

- brak materiałów  - podręcznik, zeszyt itp.,

- niewywiązywanie się z zadań w grupie,

- braki w zeszycie.

 

Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:

 

0 - 30 % - niedostateczny

31- 50 % - dopuszczający

51 - 69 % - dostateczny

70 - 85 % - dobry

86 - 97 % - bardzo dobry

98 - 100 % - celujący

 

 

 

ZADANIE dla  uczniów 

Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły. 

 


                                  Lekcja 2

Temat: Omawiamy budowę podręcznika i listę lektur

  Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie IV:

1. J. Brzechwa, ,,Akademia pana Kleksa” - październik

2. R, Goscinny,  ,,Mikołajek" (wybrane opowiadania) - grudzień

3. ,,Nazywam się Jan Paweł II" - czytamy razem w szkole - styczeń

4. A. Maleszka, ,,Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” - marzec

5. J. Christa, ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania” - maj 



  Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie V:

1F. H. Burnett, ,,Tajemniczy ogród" - październik

2. B. Prus, ,,Katarynka" - grudzień

3. L. M. Montgomery, ,,Ania z Zielonego Wzgórza" - luty

4. J. Góra ,,Nazywam się Jan Paweł II" -marzec  - czytamy razem w szkole

5. H. Sienkiewicz, ,,W pustyni i w puszczy" - maj


 


Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie VI:

1. F.  Molnar, ,,Chłopcy z Placu Broni" - październik

2. H. Sienkiewicz, ,,Janko Muzykant" - listopad

3. J. R. R. Tolkien, ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" - luty

4. Jan Góra, ,,Nazywam się Jan Paweł II"- marzec 

5. H. Sienkiewicz, ,,W pustyni i w puszczy" - kwiecień

 

 

 


Temat: Jesteśmy w klasie 5! Przypomnienie  zasad pracy na lekcjach języka polskiego.

1.  Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,

 dodatkowo zeszyt lektur - A4.

2.  Ocenie podlegają :

 – wypowiedzi ustne

 – czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,

–  redagowanie określonych form wypowiedzi,

 – posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,

 – znajomość treści lektur,

– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,

– inne (np. recytacja, realizacja zadań  w grupie, praca dodatkowa),

- prowadzenie zeszytu,

- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.

 

PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy

 

PLUS za:

- nieskomplikowane, krótkie zadania,

- przyniesienie materiałów dodatkowych,

- pracę na lekcji,

- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.

 

MINUSY za:

- brak zadań domowych,

- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,

- niewywiązywanie się z zadań w grupie,

- braki w zeszycie.

 

Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:

 

0 - 30 % - niedostateczny

31- 50 % - dopuszczający

51 - 69 % - dostateczny

70 - 85 % - dobry

86 - 97 % - bardzo dobry

98 - 100 % - celujący

 

 

 

ZADANIE dla  uczniów 

Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły. 

 

 Temat: Jesteśmy w klasie 6! Przypomnienie  zasad pracy na lekcjach języka polskiego.

1.  Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,

 dodatkowo zeszyt lektur - A4.

2.  Ocenie podlegają :

 – wypowiedzi ustne

 – czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,

–  redagowanie określonych form wypowiedzi,

 – posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,

 – znajomość treści lektur,

– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,

– inne (np. recytacja, realizacja zadań  w grupie, praca dodatkowa),

- prowadzenie zeszytu,

- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.

 

PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy

 

PLUS za:

- nieskomplikowane, krótkie zadania,

- przyniesienie materiałów dodatkowych,

- pracę na lekcji,

- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.

 

MINUSY za:

- brak zadań domowych,

- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,

- niewywiązywanie się z zadań w grupie,

- braki w zeszycie.

 

Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:

 

0 - 30 % - niedostateczny

31- 50 % - dopuszczający

51 - 69 % - dostateczny

70 - 85 % - dobry

86 - 97 % - bardzo dobry

98 - 100 % - celujący

 

 

 

ZADANIE dla  uczniów 

Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły. 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję! :)

Drodzy Uczniowie! Jest mi bardzo miło powitać Was na moim blogu! Wakacje już dawno minęły, ale dla Was dobry czas trwa, sz...