Lekcja pierwsza
Temat: Jesteśmy w klasie 4! Poznajemy zasady pracy na lekcjach języka polskiego
1. Mój zeszyt przedmiotowy
- z tyłu słowniczek ortograficzny.
2. Poznajemy przedmiotowe zasady oceniania
Ocenie podlegają :
– wypowiedzi ustne
– czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,
– redagowanie określonych form wypowiedzi,
– posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,
– znajomość treści lektur,
– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,
– inne (np. recytacja, realizacja zadań w grupie, praca dodatkowa),
- prowadzenie zeszytu,
- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.
PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy
PLUS za:
- nieskomplikowane, krótkie zadania,
- przyniesienie materiałów dodatkowych,
- pracę na lekcji,
- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.
MINUSY za:
- brak zadań domowych,
- brak materiałów - podręcznik, zeszyt itp.,
- niewywiązywanie się z zadań w grupie,
- braki w zeszycie.
Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:
0 - 30 % - niedostateczny
31- 50 % - dopuszczający
51 - 74 % - dostateczny
75 - 88 % - dobry
89 - 97 % - bardzo dobry
98 - 100 % - celujący
ZADANIE dla uczniów
Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły.
Lekcja 2
Temat: Omawiamy budowę podręcznika i listę lektur
Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie IV:
1. J. Brzechwa, ,,Akademia pana Kleksa” - październik
2. R, Goscinny, ,,Mikołajek" (wybrane opowiadania) - grudzień
3. J Góra, ,,Nazywam się Jan Paweł II" - czytamy razem w szkole - styczeń
4. A. Maleszka, ,,Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” - marzec
5. J. Christa, ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania” - maj
1. F. H. Burnett, ,,Tajemniczy ogród" - październik
2. C. S. Lewis ,,Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa" - grudzień
3. B. Prus, ,,Katarynka" - kwiecień
4. L. M. Montgomery, ,,Ania z Zielonego Wzgórza" - luty
5. F. Molnar, ,,Chłopcy z Placu Broni"- maj
Lektury obowiązkowe i uzupełniające w klasie VI:
1. K. Makuszyński, ,,Szatan z siódmej klasy" - październik
2. H. Sienkiewicz, ,,Janko Muzykant" - listopad
3. J. Góra, ,,Nazywam się Albert Einstain" - czytamy razem w szkole - styczeń
4. J. R. R. Tolkien, ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem" - marzec
5. H. Sienkiewicz, ,,W pustyni i w puszczy" - maj
1. ,,Latarnik" - Henryk Sienkiewicz - pod koniec września
2. ,,Oskar i pani Róża" - Eric-Emmanuel Schmitt - listopad
3. ,,Opowieść wigilijna" Charles Dickens - grudzień
4. ,,Balladyna" – Juliusz Słowacki - luty
5. ,,Artysta" (tekst w podręczniku)– Sławomir Mrożek - marzec
6. ,,Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway - kwiecień
7. ,,Syzyfowe prace" – Stefan Żeromski - maj
8. ,,Tędy i owędy" (wybrany reportaż - podręcznik) – Melchior Wańkowicz -czerwiec
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kamienie na szaniec – Aleksander Kamiński
Mały Książę – Antoine de Saint-Exupéry
Quo vadis,
II część Dziadów,
Pan Tadeusz (całość) – Adam Mickiewicz
Zemsta – Aleksander Fredro
Temat: Jesteśmy w klasie 5! Przypomnienie zasad pracy na lekcjach języka polskiego.
1. Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,
dodatkowo zeszyt lektur - A4.
2. Ocenie podlegają :
– wypowiedzi ustne
– czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,
– redagowanie określonych form wypowiedzi,
– posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,
– znajomość treści lektur,
– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,
– inne (np. recytacja, realizacja zadań w grupie, praca dodatkowa),
- prowadzenie zeszytu,
- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.
PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy
PLUS za:
- nieskomplikowane, krótkie zadania,
- przyniesienie materiałów dodatkowych,
- pracę na lekcji,
- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.
MINUSY za:
- brak zadań domowych,
- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,
- niewywiązywanie się z zadań w grupie,
- braki w zeszycie.
Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:
0 - 30 % - niedostateczny
31- 50 % - dopuszczający
51 - 69 % - dostateczny
70 - 85 % - dobry
86 - 97 % - bardzo dobry
98 - 100 % - celujący
ZADANIE dla uczniów
Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły.
1. Mój zeszyt przedmiotowy - z tyłu słowniczek ortograficzny,
dodatkowo zeszyt lektur - A4.
2. Ocenie podlegają :
– wypowiedzi ustne
– czytanie: – głośne, – ciche ze zrozumieniem,
– redagowanie określonych form wypowiedzi,
– posługiwanie się poznanymi zasadami ortograficznymi,
– znajomość treści lektur,
– znajomość wybranych zagadnień z nauki o języku,
– inne (np. recytacja, realizacja zadań w grupie, praca dodatkowa),
- prowadzenie zeszytu,
- sprawdziany, prace klasowe, testy, kartkówki.
PLUSY I MINUSY - Uczeń może otrzymywać plusy lub minusy
PLUS za:
- nieskomplikowane, krótkie zadania,
- przyniesienie materiałów dodatkowych,
- pracę na lekcji,
- dobre wywiązywanie się z zadań w grupie.
MINUSY za:
- brak zadań domowych,
- brak materiałów na lekcję - podręcznik, zeszyt itp.,
- niewywiązywanie się z zadań w grupie,
- braki w zeszycie.
Procentowa skala oceniania prac klasowych, sprawdzianów, testów i kartkówek:
0 - 30 % - niedostateczny
31- 50 % - dopuszczający
51 - 69 % - dostateczny
70 - 85 % - dobry
86 - 97 % - bardzo dobry
98 - 100 % - celujący
ZADANIE dla uczniów
Przynieś swoją ulubioną książkę do szkoły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję! :)